שיפוצים

עיצוב | פרסם כאן
 
 


 
 
בריכות שחיה ביתיות  , מרקיזות באשדוד

שיפוצים והרחבת בית ביישוב הקהילתי לפיד

אירית פישר-וייס מ- טומי פישר אדריכלי פנים במקורלפני השיפוצים היה הבית חד משפחתי סטנדרטי שנבנה עי עמותה עם מגרש של 700 מר, הבסיס היה הבית המקורי, ממנו נשאר ממד וחלק קטן מהשלד, קומת הקרקע הורחבה לכיוון הגינה האחורית והקומה הראשונה, לה היתה מעטפת בלבד גדלה בהתאם. נתוני הפתיחה של השיפוצים בבית היו נהדרים, בחזית קדמית – יער אורנים ובחזית האחורית – נוף אל היישוב ואל הטבע המקיף אותו. הקונספט שליווה את הפרוייקט היה להכניס את התפאורה מבחוץ וכמה שיותר, ולפיכך נפתחו פתחים גדולים ,הן במטבח ובחדר המגורים והן בחדרי השינה. האווירה אליה שאפו הדיירים והאדריכלית היה בית חם בגוונים ובבחירת החומרים ושילוב נגיעות של צבע שייתנו ענין לעין.החלל העקרי בקומת הקרקע רחב ידיים ופתוח ומשולב בו פיסול בקירות – עמודים דקורטיביים ונישות, בחלקן פונ
 
לרגל שיפוצים
המעצב הבלגי ארנה קווינזה (Arne Quinze) מתאר את עצמו ככוכב הרוק של מעצבי הריהוט, הילד הרע של עולם העיצוב שאינו חושש לעורר פרובוקציות וליצור מהומות. היצירה המופיעה בעמוד זה, היא פסל סביבתי ענק שעיצב קווינזה לכבוד מסיבת הסגירה של מלון LE ROYAL MONCEAU המפואר בפאריס, שנסגר לשנה של שיפוצים, אחריה יפתח שנית את שעריו ויוולד מחדש. הפסל הסביבתי המלהיב של קווינזה נקרא בשם הראוי REBIRTH (לידה מחדש) והוא זכה לחיים קצרים במיוחד של לילה אחד, במסיבת הסגירה המפוארת של המלון, בה עודדו את האורחים להרוס ולנפץ מכל הבא ליד... הפסל חובק את המלון כולו, עוהר דרך קירות ומסדרונות ונראה כמו איזו ישות חוצנית בעלת מראה אורגני שהשתלטה על הבנין. מסביר ארנה קווינזה: היצירה משקפת את רגע המעבר בו מתגלה ה- DNA של המבנה המשופץ, ההיסטוריה שלו ואין ספור הסיפורים הקשורים אליו
 
שיפוצים במונטיקיארי
אחד המרכיבים העיקריים היוצרים את אופיו של המבנה הוא עיצוב התאורה והסוככים. המכון לחינוך גבוה בעיירה מונטיקיארי באיטליה, שעבר שיפוצים מסיבים ברוח הביו-אדריכלות, מושג שנולד בגרמניה בשנות השבעים של המאה הקודמת, המאגד בתוכו אדריכלות ואקולוגיה ונובע מתוך הרעיון שמקום המגורים הוא חלק מהאדם.הביו-אדריכלות מקדמת שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, יוצרת סביבת מגורים אנושית, שואפת להרמוניה עם הטבע ועונה על הצרכים הנפשיים של האדם. היא מזכירה את רעיון הבנייה הירוקה אך מכילה בסיס אידיאולוגי נרחב יותר. מעצבי הפנים היו שותפים לתהליך השיפוצים החל מהסקיצה הראשונה והתאימו עצמם לאופיו של השיפוץ ששם דגש רב על פילוסופיה אדריכלית ירוקה המשתקפת בכל המרכיביים המבניים במקום. התאורה תוכננה על ידי Simes מתוך כבוד לפילוסופיה העיצובית, החל מהאספקטים הבסיסיים של תאורה המתייחסי